2014-05-20

Departament Infrastruktury, Transportu i Rozwoju

Departament Infrastruktury, Transportu i Rozwoju

 

Do zakresu działania Departament Infrastruktury, Transportu i Rozwoju należą w szczególności sprawy:

 

Referat Transportu:

 

  1. realizacja zadań z zakresu ustawy o publicznym transporcie zbiorowym;
  2. wykonywanie zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego w ramach powiatowych przewozów pasażerskich;
  3. realizacja i kontrola wykonywania umowy z operatorem publicznego transportu zbiorowego,
    w szczególności w zakresie wykonywania usługi transportowej zgodnie z aktualnymi rozkładami jazdy;
  4. planowanie i rozliczanie środków finansowych przeznaczonych na realizację umowy
    z operatorem publicznego transportu zbiorowego;
  5. planowanie i realizacja publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu lubińskiego oraz jednostek samorządu terytorialnego w ramach zawartych porozumień;
  6. wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym w zakresie usuwania pojazdów z dróg oraz ich przechowywania;
  7. prowadzenie spraw z zakresu gospodarowania mieniem powiatu w postaci pojazdów, które nie zostały odebrane przez właścicieli, a w stosunku do których sąd orzekł o przepadku mienia na rzecz Powiatu Lubińskiego;
  8. wykonywanie zadań związanych z ustalaniem zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie powiatu lubińskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Lubiński;
  9. naliczanie opłat za korzystanie przez przewoźników z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych na terenie powiatu lubińskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Lubiński.

 

Referat Dróg:

 

  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych;
  2. wykonywanie zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym;
  3. wykonywanie zadań zarządzającego ruchem wynikających z rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem;
  4. rozgraniczanie nieruchomości gruntowych przylegających lub położonych w granicach pasa drogowego stanowiącego własność Powiatu Lubińskiego;
  5. wydawanie zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub Powiatu Lubińskiego położonych w granicach pasa drogowego dróg powiatowych oraz dróg wewnętrznych, w tym dysponowanie nieruchomością na cele budowlane;
  6. wydawanie zgody właścicielskiej na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Lubińskiego położonych w granicach pasa drogowego dróg powiatowych oraz dróg wewnętrznych;
  7. prowadzenie zadań z zakresu pełnienia funkcji zarządcy dróg powiatowych oraz dróg wewnętrznych stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Lubińskiego;
  8. opiniowanie przebiegu oraz zaliczenia dróg publicznych do odpowiedniej kategorii, nadawanie drogom wewnętrznym stanowiącym własność Skarbu Państwa lub Powiatu Lubińskiego kategorii drogi publicznej;
  9. współdziałanie w opracowywaniu projektów rozwoju sieci drogowej;
  10. opracowanie projektów planów finansowych budowy, utrzymania i ochrony dróg i obiektów mostowych;
  11. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
  12. przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
  13. koordynacja robót w pasie drogowym;
  14. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości określone w odrębnych przepisach oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych;
  15. prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
  16. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
  17. wykonywanie robót interwencyjnych;
  18. przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
  19. przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać
    w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
  20. wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów w przypadku bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa osób lub mienia;
  21. dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
  22. sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów w pasie drogowym;
  23. przygotowywanie niezbędnej dokumentacji techniczno-kosztorysowej na planowane przebudowy dróg.

 

Opis załączników:
 

  • KI1 - Wyrażenie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych zlokalizowanych przy drogach powiatowych.
  • KI2 - Wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu ciężarowego po drogach powiatowych na terenie powiatu  lubińskiego,  na których ustawione są znaki b-5 lub b-18 z tabliczką dopuszczającą wjazd za zezwoleniem zarządcy drogi.
  • KI3 - Wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
  • KI4 - Wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych kategorii I, II.
  • KI5 - Zatwierdzenie, uzgodnienie projektu zmiany organizacji ruchu.
  • KI6 - Decyzja uzgadniająca lokalizację lub przebudowę zjazdu.
  • KI7 - Decyzja zezwalająca na zajecie pasa drogowego w celu wykonania robót i umieszczenia urządzeń
    w pasie drogowym.
  • KI8 - Decyzja uzgadniająca lokalizację urządzeń obcych w pasie drogowym.
  • KI9 - Decyzja zezwalająca na lokalizację/umieszczenie reklamy lub obiektu obcego w pasie drogowym.
  • KI10 -Decyzja zezwalająca na zajęcie pasa drogowego w związku z awarią

 

  • W1 -  Wniosek o wyrażenie zgody na  korzystanie z przystanków komunikacyjnych na terenie powiatu lubińskiego, których właścicielem lub zarządzającym jest Powiat Lubiński.
  • W2 - Wniosek o wydanie zezwolenia na przejazd pojazdu ciężarowego po drogach powiatowych na terenie powiatu lubińskiego, na których ustawione są znaki b-5 lub b-18.
  • W3 - Wniosek o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
  • W4 - Wniosek o wydanie zezwolenia kategorii I na przejazd pojazdu nienormatywnego.
  • W5 - Wniosek o wydanie zezwolenia kategorii II, III, IV na przejazd pojazdu nienormatywnego.
  • W6 - Wniosek o zatwierdzenie-uzgodnienie projektu organizacji ruchu.
  • W7 - Wniosek o wydanie zezwolenia w sprawie uzgodnienia lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    w pasie drogi powiatowej - powiat lubiński.
  • W8 - Wniosek o wydanie zezwolenia w sprawie uzgodnienia lokalizacji urządzeń w pasie drogi powiatowej.
  • W9 - Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót, umieszczenia urządzeń w pasie drogowym.
  • W10 - Wniosek lokalizacja, umieszczenie reklamy
  • W11 - Zawiadomienie o zajęciu pasa drogowego w związku z awarią.

 

Informacja dla posiadaczy pojazdów usuniętych

 

  • KI- Karty informacyjne
  • W- Wnioski

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..